Nules: Unos 300 padres y alumnos del Pedro Alcázar se manifiestan para pedir el nuevo colegio
Burriana: Coneixem les falles 2008. Els esbossos de tots els monuments.
Quan queden menys de dos mesos per a que les falles prenguen els carrers de la ciutat, els obradors dels artesans es troben a ple rendiment per a acabar els projectes que lluiran als carrers omplint Burriana de festa.
La Plana al Dia en el seu constant interès per mostrar-los tot el que genera la festa fallera de la ciutat, els ofereix hui en exclusiva els esbossos de les 17 falles que’s planten a Burriana. Demà divendres tindran vostès puntual informació de les falles infantils i tot açò podran visitar-ho en el suplement Falles al Dia que ja s’ha convertit en el principal canal informatiu de les falles de Burriana. En primer lloc volem agrair als presidents i representants de les comissions falleres les facilitats mostrades per a que hui vostès puguen gaudir d’este reportatge.
2008 es presenta , a priori, com un any amb excel•lents monuments que, a bon segur, posaran ben difícil als jurats la seua elecció al hora de concedir els guardons. És este any també el que ,podríem dir, més a accentuat la diferència entre les falles, estem parlant de monuments que estaran al voltant dels 30.000 euros i alguns aproximant-se ,e inclús superant els 60.000 i que competiran tots junts en falles que barallen un pressupost de entre 6000 i 15.000 euros. La batalla com és lògic es disputarà entre els cadafals amb el pressupost més elevat. Si l’any passat el màxim guardó podia recaure en les falles del Club 53 i Don Bosco, enguany entren també en les favorites les comissions del Club Ortega i Chicharro, sense oblidar a La Vila i Caçadors que també compten amb un bon pressupost.
Entrant en matèria començarem per la falla guanyadora del passat any, el Club 53. Novament ha dipositat la seua confiança en el president del gremi, Sergi Edo, que esta realitzant un monument que de segur omplirà la plaça. Edo s’ha rodejat per a este projecte de professionals de la talla de Juanjo Codina i Paco López junt la col.labaració de Javier Capella, que han deixat el seu bon fer en la pintura de la falla. Seguint els canons clàssics, Sergi Edo presenta un cadafals amb línees ben definides i carregat de crítica que com és habitual vindrà de la ma de Carlos Marín i Ramón Llopis.
La Falla Don Bosco, també continua amb el mateix artesà que l’any anterior. El jove Sergi Musoles tornarà a intentar recollir el màxim guardó en una falla que comptarà amb l’atreviment com a nota destacada, no debades son pare, Arturo Musoles, es l’artífex de la fusteria. Musoles, artista de nova generació és un dels grans modeladors en suro amb un estil característic que no deixa a ningú indiferent, això unit a la seua pintura suau, faran de Don Bosco una falla de línees modernes i amb un espectacular cos. Salva Domènech i Juane Gumbau seran els encarregats del guió i crítica del monument.
La celebració enguany de les noces d’argent del Club Ortega ha fet que esta comissió aposte fort pel monument confiant la seua realització al expert Paco Borja. Un valor segur amb un trajectòria excel•lent dins del mon de les falles i que a Burriana va deixar la seua marca en el Club 53 on va aconseguir el primer premi els anys 2000, 2001, 2002 i 2003. Al Club Ortega presenta enguany una gran falla, molt cuidada en els detalls i amb gran impacte. El guió i crítica seran obra de Quino Puig el que és tot un segur en este àmbit creatiu, mentre que la pintura ve de la ma de Xavi Ribes.
Paco Fuentes ocuparà novament la plaça de Chicharro i com ve fent els últims anys ho farà fort. La comissió del Pla torna a apostar per ell i amb un monument molt complet en el que ha primat la composició oferint una falla amb diversos remats,amb una cara definida però sense desmerèixer tots els angles de visió. La mà en la pintura d’un gran expert com és Juanjo Codina és, sens dubte, un dels grans valors del cadafals. L’equip de Fuentes en el que destaca el seu germà, Oscar, ha posat moltes esperances en esta falla que comptarà amb el guió i la crítica de la comissió en la que segur s’entreveurà la ma del president Pepe Esteban.
La Falla La Vila compta enguany amb els servicis de Xavi Ribes, un artesà que en els últims anys ha anat guanyant terreny en Burriana i que després de deixar un molt bon sabor de boca l’any passat i l’anterior a L’Escorredor, afronta enguany un projecte d’envergadura per a una comissió que es suma també a la carrera pels màxims guardons. Ribes que destaca per l’acurada composició de les seues falles i per la pintura de les mateixes, presenta per a La Vila una falla clàssica amb guió de Julián Arribas.
Un altra de les comissions que s’apunta a la carrera pel premis és la Societat de Caçadors. El col•lectiu que presideix Sergio Alcalà ha confiat la realització del seu monument al l’artesà Toni Rosell. Després del seu pas per la Vila i El Garbó i encara recordat per les seues falles a Don Bosco on va aconseguir el primer premi l’any 1996 i diversos segons, l’artesà presenta per als Caçadors una falla d’estil clàssic, amb detalls cuidats i la pintura que’l caracteritza. Quino Puig serà l’encarregat dels versos del monument.
El Garbó, que a excepció del passat any, ha portat uns exercicis mostrant uns grans monuments, ha confiat la seua falla al artesà, José Luís Pascual “Pepi”. Es tracta d’una falla característica d’este artista que ha sabut crear un estil innovador, amb falles de gran profunditat creativa i guions molt cuidats, on fins l’últim detall te el seu significat. “Pepi” que compta amb la col•laboració en la pintura d’un expert com és Paco Jiménez confia en recuperar una plaça que sempre ha segut de les grans. El guió és obra del seu crític habitual, Santiago Ríos.
El Centre Espanya renova una vegada més amb Loren Fandos, tot un clàssic en la Plaça Major que intentarà aconseguir un dels guardons amb un monument d’estètica tradicional. Fandos que enguany fa doblet a Burriana, doncs és també l’encarregat del projecte de La Ravalera, compta amb la col•laboració en la crítica de Vicent Jarques i amb la pintura del seu fill Sergio.
El jove artesà, Carlos López serà l’encarregat del projecte de la veterana Mercè. Es tracta de la primera falla gran d’este artista a Burriana, després que l’any passat es llançara en solitari amb la falla La que Faltava de La Vall d’Uixó. Nascut fallerament de l’obrador de Jose Luis Pascual “Pepi”, Carlos López presenta un projecte molt cuidat i amb una estudiada composició. Per a esta falla, López, ha rebut els savis consells de “Pepi” i Javier Martínez, companys de taller i ha comptat amb la col•laboració en la pintura de Paco Jiménez i Javi Capella. La crítica i el guió son obra dels Amics del Got.
Luis Herrero torna a plantar en Burriana i ho fa en el barri de La Mota. El llorejat artista presenta una falla de composició clàssica i ajustada al pressupost de la comissió. Herrero que des de 2003 no plantava a la ciutat torna pels seus furs en una falla modesta però que a bon segur serà un clar exemple del treball ben fet.
La falla Barri d’Onda torna a confiar el monument a l’artesà Vicent Martínez, el qual amb un pressupost ajustat, plantarà una falla dins del seu estil característic. Línees modernes, pintura suau i disseny “made in Martínez” cosa que l’ha fet convertir-se en un dels artistes punters a la Comunitat Valenciana. El jove Carlos Corredera i l’expert fuster, Paco Beltrán formen part de l’equip que portarà endavant este projecte.
Novament i per tercer any consecutiu plantarà en la demarcació de L’Escorredor ,Xavi Ribes. El col•lectiu que presideix, Javier Oliver ha renovat la confiança en un artesà que ha donat molts bons resultats a una comissió acostumada als grans monuments en un emplaçament idoni. Enguany i a pesar de tenir a favor estes circumstàncies es tracta ,com venim comentant ,d’un any difícil i amb molta competència, cosa que esperem sàpiga resoldre Ribes en L’Escorredor.
És de tots sabut que la necessitat aguditza l’ingeni i precisament això és el que han pensat els fallers de La Bosca que s’ha posat en la tasca de construir ells mateix el seu monument faller. Professionalitat no els en falta, no debades compten en la comissió amb un dels operaris destacats de l’obrador de Paco Fuentes que a bon segur sabrà desenvolupar la seua feina en un ambient agradable.
El retorn de Manolo Sebastià al mon de les falles ara fa tres anys ha suposat el tornar a vore als carrers de Burriana el monument clàssic per excel•lència. Enguany el “Caña” ha tornat a rebre la confiança del col•lectiu de Sant Blai per al qual prepara una falla dins del seu estil més personal. La col•laboració inestimable en l’obrador de Paco Buchardó serà una de les notes destacades del cadafals.
Rafa Guijarro rep novament l’encàrrec de portar endavant el projecte de Quarts de Calatrava. Una falla modesta que tornarà a presentar un monument de gran qualitat de la mà d’un artesà al que li agrada treballar les seues falles, deixant sempre constància del seu bon fer. La crítica, un valor segur: Quino Puig.
El president del gremi faller, Sergi Edo serà l’encarregat de la falla L’Axiamo. Una comissió que a pesar de les dificultats segueix amb l’il.lussió de portar la festa al seu barri. El recent estrenat president Tomás Lorente espera amb este monument deixar constància de les ganes del col•lectiu per seguir endavant.
Tanquem el recorregut per les falles de Burriana amb la falla La Ravalera. El col•lectiu que presideix Daniel Sánchez celebra este 2008 el seu 75é aniversari. El monument faller serà obra de l’artesà Loren Fandos que comptarà amb la col•laboració en la pintura del seu fill Sergio i amb la crítica de Vicent Jarques.
Les cartes estan damunt de la taula, ara sols queda esperar per a vore al carrer el treball de tot un any, un any que’s un recull d’il•lusions, esperances i festa. La paraula la tindran les comissions falleres de la ciutat però des d’este moment en el que ja coneixem els projectes podem aventurar pronòstics. S’atreveixen?
Añadir comentario
Comentarios
la nostra falla mira si es gran, i ningu s´espera que han tingut que tallar el arbre de les cagerades pa que capia, aixina que, aneu callan la boca que pegarem susto
21/02/2008 | chicharro
He visto las fallas y la de Don Bosco tiene mucho volumen, apuesto a que ganará a la del ortega.
11/02/2008 | P.
me parece perfect que hagais quinielas,pero son eso quinielas.el 53 menos de lo que se esperaba en un prncipio,pues ya lo vereis ya y despues opinais porque tengo entendido que cada dia mas de lo que tenian pensado,pero parece que seran los tapados ya que todos dan por seguro que el ortega ganara y entre su comportamiento poco ejemplar en las presentaciones y la poca humildad creo que les hara perder puntos.pero ya se vera ya.yo me rio de estas quinielas
10/02/2008 | me hace gracia
Mi quiniela
1. Ortega
2. Don Bosco
3. Club 53
El club ortega ganará seguro,Don Bosco tiene muy buena falla pero creo que por detras del ortega, y club 53 buena tambien pero menos de lo que se esperaba en un principio.08/02/2008 | P.V.
Ojeador estoy contigo Don Bosco tiene una buena falla, creo que el ortega lo tendra dificil
08/02/2008 | paco
Cuidadin que Don Bosco lleva cinco viajes con piezas de la falla grande a un almacen cercano. Que lo he visto yo. No será que la matan callando. Estos despistan.. despistan... pegaran la campaná. Ahora ya no son dos fallones... ha fallado los ojeadores
07/02/2008 | ojeador
Creo que la falla don bosco tiene un buen monumento (según he oido de buena tinta) pero que no está muy equilibrada ni tampoco proporcionada espero que si esté bien acabada.
apuesto por el fallon del ortega31/01/2008 | jose v.
estoy contigo ganara "burriana paris y londres". ¿quien será?
pero cuidado que don bosco tambien saca pecho.
El club 53 bien pero menos de lo que parecia en un principio.30/01/2008 | paco v.
este año vamos a ganar de calle y sino ya lo vereis.burriana paris y londres somos los mejores
30/01/2008 | neña al bombo
hombre, respecto a que en "mi falla D.B." están todas las piezas acorde y en las demas no, me parece un tanto atrevido, no creo que los demas artistas hagan fallas a salto de mata, insisto que me parece desafortunado el comentario.
29/01/2008 | paco v.
no soc fallero pero m´agraden molt les falles.Susto o muerte, estic d’acord en tot el que has dit, sols dir-te que jo ha vist la falla del 53 y si te purpurina, en tres ninots i com a decoració ja que en les ratlletes de purpurina que te no crec que puguen tapar moltes coses, per tot lo demes estic amb tu. Criteris com els teus donarien els premis correctament
26/01/2008 | no fallero
Para fallero.
Perdona pero creo que no me he explicado bien y hacerlo con cuatro letras resulta complicado.
El volumen no es que sea importante, es importantísimo. Estamos hablando de "monumentos" y no de "figuritas" de Lladró, esto conlleva volumen y proporciones. Me refería a que no nos obsesionemos con el tamaño sino por la calidad del monumento, sus proporciones (sin olvidar que hablamos de fallas y caricaturizan los elementos)acabados, etc. No se trata de hacer montañas de muñecos o de meter con calzador muñecos en las infantiles que nada tienen que ver unos con otros, ni en temática, ni en pintura (se cojen del fondo de armario que los artístas guardan año tras año y sirven para rellenar en caso de competitividad con las fallas rivales en caso de igualdad de monumentos. Es un intento a la desesperada de asegurar ese premio que se escapa).
Respecto a la purpurina, claro que es un recurso que ha evolucionado con las fallas y estéticamente queda muy atractivo. Pero no hay que abusar de el, es un ornamento que luce en la falla, pero no tenemos que convertirlas en figuritas de los "chinos". Simplemente hay que ver si se utiliza para realzar ciertos elementos de la figura o tapa una mala "lijada" de la misma.
Todo esto espero que nos sirva para unificar criterios a la hora de juzgar por parte del jurado y del público que disfruta viendo estas obras de arte. Es como las carrozas, se puntúa el atrevimiento, la colocación del papel, el colorido, etc.
Creo que es por el bien de las fiesta, cuanto más tasparente... menos problemas.25/01/2008 | susto o muerte
hay que gracia me haces tu te crres que toda la falla esta donde tu la has visto,jajaja hay señor que inocencia.apostar por quien querais pero se nota mucho que la mayoria que escibis aqui sois del ortega y chicharro,yo sin pertenecer a ninguna falla y leyendo los comentarios veo eso y que solo haceis que atacar a otras fallas.chicharro y ortega humildad porfavor que tirais mucho por tierra a otras fallas y eso no son formas.
25/01/2008 | paco.v
el tema de la purmpuria es un tema que parece que este mal utilizarlo cuando son todas las fallas las que lo utilizan ya asi que dejar de meteros con esos temas ya que las fallas van innovando en formas como todo va evolucionando.dejar de criticar a las fallas que lo suyo cuestan y ya se veran en las calles.
25/01/2008 | artista fallero
No estoy de acuerdo con el tema de que la purpurina oculte fallos, es un elemento que cada vez más se incluye en la ornamentación.
Las fallas de hace 20 ó 30 años tampoco llevaban las mismas pinturas ni se confeccionaban del mismo modo, por eso creo que sera un elemento que iran introduciendo los artistas otra cosa es que todos los artistas tengan la misma gracia para utilizarlo.25/01/2008 | jose v. f.
Para el autor de susto o muerte: Creo que tienes toda la razón, que se tiene que empezar a puntuar bien una falla, y si vemos fallones como los que se dice que se van a plantar este año veremos que Chicharro infantil es la de Convento Jerusalen de hace unos años reducida, la mayor tiene casi todos los muñecos rellenados de moldes realizados por otros artistas, la mayor del 53 es "viva la purpurina" con lo que pueden tapar todos los defectos que puedan tener, el Ortega mucho fallón mucho fallón pero creo que tampoco es una falla nueva entera que ya la han hecho igual o muy parecida en otro pueblo, así que de original tiene poco. La de Don Bosco tiene los muñecos todos acordes y del mismo estilo, pero para que después le den el primer premio de todo y no de falla no es muy normal y de pequeñas ni de la del 53 ni de la de Don Bosco se puede opinar ya que no creo que los bocetos, es decir, 4 rayas, nos muestren la realidad de cómo será la falla. Y del Ortega la mayor muy original le parecerá a mister x, pero la infantil también va de piratas, así que en este caso no se donde está la originalidad pero bueno.
Esperemos a verlas en la calle, y ójala por un año aunque sea, los votos estén bien dados, no se haga chantaje entre fallas, y se de el primer premio coherentemente con los primeros premios restantes, es decir, pintura, conjunto, acabado, crítica, ... Ójala seamos coherentes en el 2008!!!25/01/2008 | Olé!!!
Amigos, disfrutad de las fallas ahora que podeis, que al año que viene hacen toros tambien por San José.
25/01/2008 | Manolete
hace mucha gracia el que digas que el volumen no cuenta,como tampoco cuenta solo un falla pequeña y bien acabada.
apuesto por el ortega25/01/2008 | fallero
És el comentari més sensat i raonat de tots el que he llegit en este post. Tens més raó que un sant.
24/01/2008 | Per a "susto o muerte"
Los bocetos que nos ponen son lo que quieren que veamos. Hay que juzgar los monumentos en la calle. No un montón de cartón o corcho de 15 metros es un "fallón", yo valoro el atrevimiento del artÃsta, esos muñecos que parece imposible que se aguanten en el aire.Son verdaderos estudios de contrapesos. No valoro la purpurina,pues tapa los defecto del "ninot" poco lijado. No valoro el relleno de moldes que pasan año tras año por toda la comunidad, valoro el modelar del artÃsta. Coger un trozo de corcho y ver como dentro habÃa un muñeco que sólo el "artÃsta" ha sabido sacar con sus manos y un talento innato. Valoro un conjunto de falla equilibrado, con su temática, colorido, tipo de "ninots", etc. no un montón de "ninots" sacados de distintos almacenes y que al final componen un "fallón" de muñecos dispares, pintura poco homogenea y conjunto de falla totalmente inexistente. Arrimemos todos el hombro para respaldar a las comisiones, ya que su trabajo raramente es reconocido y aprendamos algo de los monumentos para emitir juicios de valor con una base un poco más seria. Como es natural nuestro corazón está con nuestro barrio pero hay que ser objetivo,sensato y justo con las votaciones. A caso hemos olvidado lo del año pasado con Don Bosco?. Todos los primeros pero no el primero de falla.Como se come?
24/01/2008 | susto o muerte
Jo he vist la del 53 en el taller i no es tan com diuen, si despres vas o vore la del ortega. Esta clar el primer per al ortega, be bodi be, ara cuidao en Don Bosco
24/01/2008 | paco v.
V.Blasco, M.Fandos .Una pregunta a vosotros que se supone que entendeis de fallas ?las figuras son falla?.
23/01/2008 | J :C
jo pense que guanyara la del club ortega perque de segur que és molt bona falla!!!a més crec que han apostat x un bon artesà!!xk aixo de 4 anys seguits el primer premi en burriana..jeje
21/01/2008 | maria
muy buenas palabras "faller del 53",eso tiene que reinar la paz entre fallas y ayudarse unas con otras no esperar a que roben ninots o pasen cosas malas para que esten bien.arriva las fallas y que gane quien gane sobre todo que ganen las fallas y la gente,porque las fallas dan felicidad y mucha diversion a muchas personas.
21/01/2008 | fallero de otra comisión
Les falles de Burriana son per a mi una de les festes mes importants, ja que estas en la teua gent i perquè no dir-ho en la segona família. I crec que d’això es tracta de que sigam una família i no sols a la falla sinó amb totes les falles i comissions. Sempre estem discutint de que ara si ara no, allò si allò no. Si sempre es pel mateix, per culpa de 4 indeseables que saben el que es la festa. Si jo ara fique que els del 53 son indeseables i firme com a falla club ortega, ala, ja esta feta la guerra i a lo mijor no soc ni de la falla. Sols vullc dir que espere que pugam ser eixa familia i que si la meua falla te que pedre el premi per que es consegueisca eixa amistat entre falles, jo enguany no vullc ni el 8a.
21/01/2008 | faller del 53
Puede que así sea vallero, pero también he de decirte que casi todas las fallas que plantais en La Vall ya han salido en Burriana.
21/01/2008 | Pepito
bueno mister x veo que al estar tan bien informado eres del club ortega,la verdad que os felicito por la falla que hareis y espero que sea inovadora,aunque a estas alturas creo que poco se puede innovar en temas de fallas.eso si ser mas humildes porque estas desprestigiando a fallas como don bosco,53 la merce y demas fallas con esos comentarios.y si estas cansado de ver esas cosas muy sencillo o te vas a ver fallas a valencia o bien montas tu una falla y innovas,la solucion es muy facil.animo a todas las fallas y un consejo ortega mas humildad no os iria mal.
21/01/2008 | fallero
el monumento de la falla la ravalera se planto en la falla poligon 3 de la vall de uxo.
20/01/2008 | vallero
pues nada solo decirte que sera que por ejemplo un rey barbudo con bufones es superoriginal,anda no digas tonterias.en ningun momento digo que no sera una muy buena falla pero no desprestigies a las demas que parece que porje hagais 25 años ya vais a ganar de calle como ya decis.soy de una falla que no creo ni que optemos a premio pero me da rabia ver como desprestigiais,asi que ortega me alegro de que hagais muy buena falla y esperar a ver los monumentos respeto todas las opiniones pero hay que ser mas humildes.envidia a bodi pues la verdad que me gustaria poder tener una falla para intentar ganar pero por circustancias no podemos.este año se veran buenas fallas,no gana una falla sin gana burriana con eso.saludos a todos
20/01/2008 | super mister xxx
animo migel angel!
20/01/2008 | mister x
este año la gente se va a qedar mui sorprendida cunado vea la faya del club ortega porqe es un fayón!!!
el tema i ninot principal de la faya es innovador.ya estamos cansados de lunas, piratas,instrumentos vivientes........
aparte, se valora el monumento, pintura, acabado i sobretodo la originalidad e innovacion!!!
este año la faya del ortega va a impactar!!
animo migel angel!!!todo es por envidia!!bs!!
20/01/2008 | mister x
Anim falles de borriana, anim inmigrans ja que amb la feste vos podeu integrar.
19/01/2008 | BORRIANERA
Un article mereixedor d´un "palet". Molt currat, acurat i explicatiu.
endavant!!19/01/2008 | poetadelfoc
Crec qeu els entesos no ho saben tot. I hi ha mes d'un factor per a que una falla guanye el primer premi, ja que no per ser més cara es més bona. Conta, l'acabat, la pintura, i no tanta purpurina que tapa els fallos coma la del 53. No entenc perque dieu que lo de Don Bosco son ciris, perque si no veig mal el boceto, son els tubos d'un organ, així que ves al oculiste abans de parlar, no??? I ja ho vorem tot al carrer, ja que sobre els bocetos no es por dir res, sino mireu les infantils i creeu que la de Don Bosco i el 53 son sols això??. Il.lusos!!!
Dixeuq eu apsse el temps i no parleu abans d'hora que no serveix de res.18/01/2008 | Fallera de comissió
lo primero dar la enorabuena a todas las fallas y a toda la gente que se esfuerza por hacer esta fiesta.no soy ni pertenezco a ninguna falla,pero me gusta verlas.por lo que estan diciendo yo personalmente si que veo mas justo que lo vote un jurado pero un jurado neutro totalmente sin coacciones ni especulaciones de coaccion de ningun tipo,`porque de esta manera no gana siempre la mejor falla sino que puede influir mucho las afinidades,pero es mi opinion sin faltar a nadie.las fallas por lo que veo mejoraran mucho en directo y este año hay muy buenas fallas.por el comentario de lo del sr,bodi nose si la paga el o no,pero si hes cierto eso de que hay patrocinadores mejor porque asi a partir de ahora siempre tendra una buena falla el ortega,y haber si se animan mas fallas y hacen lo mismo asi pareceremos minivalencia jaja.enorabuena
18/01/2008 | makay
no estoy de acuerdo con las palabras de oscar,todas las fallas son muy dignas y gracias a todas las fallas por hacer que esta fiesta sea tan buena,porque sino burriana no tendria nada de nada.lo importante es que este año se veran fallas muy buenas que podrian estar perfectamente entre las de valencia.felicidades a todas las fallas y gane quien gane(que como es normal cada falla querra que gane la suya)que esto siga asi el año que viene.tambien quiero pedir respeto para todos opinar pero con respeto.una cosa solo para la persona de que se te ve el plumero,al igual que te sienta mal a ti que se digan esas cosas porque seras del ortega,tampoco hagas tu esos comentarios.gane quien gane lo importante es que la fiesta de las fallas sigue siendo las mejores fiestas.viva las fallas
18/01/2008 | uno del 53
Oscar, aquí el único que hace el ridículo hablando así eres tu. Yo conozco ninguna falla que haga el ridículo, todas son muy digans dentro de sus posibilidades. Me da la sensación que eres de esos del 53 que con el jurado de Valencia siempre tenian un as en la manga. la mejor decisión que han tomado las fallas de Burriana en años ha sido en el tema de los jurados de fallas. Para acabar solo unas preguntas: ¿Como es que estás tan seguro de que la falla del Club Ortega la paga el Sr. Bodí? ¿A caso no pueden tener en la comisión las influencias necesarias para que un grupo de patrocinadores se haga cargo presupuesto del monumento? ¿No hacen lo mismo otras comisiones?
18/01/2008 | Que se te ve el plumero!!
estoy de acuerdo con que deberian hacer dos secciones,asi como tambien se deberia volver a votar con un jurado de valencia y que fuera neutral porque de esta manera simpre ganaria la mejor falla.este año el ortega tendra muy buena falla,espero que el señor bodi siga mas años pagandola y no solo para que gane su hija un año y despues que vuelvan a hacer el ridiculo.la competitividad sera buena,este año habran fallas muy buenas.me pronostico es que ganara el 53 porque es una pedazo falla,el problema que puede tener son los factores externos de las votaciones,pero la verdad que aun asi sera muy disputado,enorabuena a todos.
18/01/2008 | oscar
Deberia haber dos secciones y todos contentos, que nadie entienda ser de segunda categoria, pues fallas de la segunda sección podrian tener un primer premio que ahora les es dificil
18/01/2008 | chicharro
Soc fallera de Barri i vos asegure que no canvie per res del mon les festes a la meua falla, pero es un poc trist suar tant per poder aconseguir una falla que estiga be per despres anar al fallero i alegrarse quan te donen 1 punt. Jo també vote per les seccions, aixi tots podriem tindre un poc d'ilusio el dia de l'entrega de premits.
18/01/2008 | Fallera
Ahi li has pegat en el clau Xals,lo de les seccions ja fa temops que's tindria que haver fet i enguany és encara més escandalós. Una falla com el 53 que segur val 12 o 14 millons competint amb L'axiamo o la Bosac que no tenen ni un milió. Jo pense que les falles més menudes també tenen dret a competir i amb les seccions aconseguiriem que este comissions posarn interés, al igual que els artesans, per els seus monuments.
18/01/2008 | Paco V.
Enguany tendrien que haver dues seccions, jo parle en el cas de la meva falla, que justetament enguany ha incrementat un poc més el presupost... en comparació a altres anys i si deu vol encara tindrem premi, jo pense que entre el 6, 7 o 8, qui sap, perque es un poc moderneta!!!... i a lo millor a la gent no els agrada... em referisc a la del Garbó. Sort a la del club 53, la e vist al taller...i no es pot explicar...
18/01/2008 | Xals
No parleu tant que Chicharro segur que pega un bon susto a uns qunats que s'ho creuen ja tot ben nugadet. Jo he vist la falla i es espectacular.
17/01/2008 | Falleret
Pues no esteu malament els falleros, tots eixos diners en coses de profit i no per a cremar! Pareix que en este poble tot tinguen que ser falles en la de coses que fan falta. Au, pan y circo!!!
17/01/2008 | Ernest
Sin duda, Club Ortega.
Nenya al bombo!!!17/01/2008 | Burriana, Paris y Londres
Ya estamos con los cometarios y las quinielas con la unica base de un boceto. Esperaros a ver las fallas y despues hablais. Ma que sou romanseros els falleros!
17/01/2008 | Romanseros.
Despues de analizar con detenimiento los bocetos, tengo que decir en primer lugar que no son de fiar. Falta ver en la calle los monumentos pero me parece que el Club 53 y haciendo caso a los camentarios de entendidos, va a ganar de calle. La disputa estará entre el segundo y el cuarto con tres buenas fallas que la quie tenga el 2º igual podria haber tenido el 4º con tres puntos más. ahi es donde estará la emoción. Por lo demás: Tombola!
17/01/2008 | Uno que era fallero.
Molt de Don Bosco però podrien variar un poquet... els ciris han ixit en PRÀCTICAMENT TOTES les falles del poble... I espereu fins el final, q les falles canvien d voreles al carrer...
17/01/2008 | Fallera!
Jo també me llançe:
1-Ortega
2-Don Bosco
3-Club 53
4-Chicharro
5-Caçadors
6-CentreEspanya
7-Barri Valencia
8-Calatrava o la mercé17/01/2008 | Fallera
Yo me lanzo: 1 Club 53, 2 Ortega, 3 Chicharro, 4 Don Bosco, 5 Cazadores, 6 La Vila, 7 Barrio Valencia y 8 La Mercé.
17/01/2008 | Raton de taller
Hablais mucho del 53 pero yo creo que no hay que desmerecer ninguna y particularmente me gusta mucho la falla de Chicharro. Tengo entendido que los Fuentes estan preparando un gran monumento sin olvidar al Club Ortega.
17/01/2008 | Yo mismo
A mi me gustaria saber quien paga esas fallas porque yo soy fallera de barri y tenemos que sudar sangre para poder pagarlo todo. Los que sueltan la pasta ya podrian tambien hacer algo por las fallas mas pequeñas.
17/01/2008 | Noelia.
Sobre bocetos es muy facil hablar, ya veremos las fallas en la calle y alguna se puede llevar un susto.
17/01/2008 | Boleton
Està molt este "fallero" digital je je je
17/01/2008 | Ramon
Que pasa que ací només parleu de les grans. Segur que falles mes modestes com La Mercé, Escorredor o Barri d' Onda també tindran uns monuments molt dignes.
17/01/2008 | Veterano
Despres de vore açò crec que resulta més que evident qyue hi ha que fer ja dos seccions si no tres. Primer premi Club Ortega.
17/01/2008 | Fallero
Oe, oe, oe ja estem en falles. Quina pasada! m'he alegrat molt de vore tots els bocetos. jo aposte pel 53 que segur que amaga més que ensenya però l'Ortega no es queda darrere i Don Bosco i chicharro tampoc. segur que l'entrega de premis serà d'infart.
17/01/2008 | Juan C.
ahora vas y la cascas
17/01/2008 | pa farlopin
Los del club como siempre tienen que dar la nota. Es verdad lo del boceto?
17/01/2008 | burrianero
Me gusta ir por los talleres falleros y los del club han dado un boceto que no es, falta mucha falla. Así que no os confies...
17/01/2008 | entendido
qui diu crisis
sera pa atres no pa les falles17/01/2008 | euro
Eso si que es preocuparse por el mundo de las fallas y no simplemente aprovecharse economicamente del tiron como hacen otros. Enhorabuena a V. Blasco y a M.Fandos por este articulo espectacular
17/01/2008 | esosi
Ningú s´espera la nostra, guardeu els cartutxos per al final. Les millors falles enguany al pla.
17/01/2008 | ca la vila
Molt "chulo". Senyor Vicent, cada dia et superes, i lo d'avui, es per a un 10. Ara la gent de Burriana ja pot començar a fer les seues apostes. La meua, per al Ortega, ja vorem que passa
17/01/2008 | de una falla
Trabajo bien hecho, enhorabiena a Vicent Balsco y M. Fandos por la minuciosa informacion que nos dan en esta noticia, vosotros si que valeis. Las fallas pueden estar orgullosas de contar con un medio cono el vuestro para difundir sus noticias.
17/01/2008 | de una falla
Açò si que es primicia de veritat, m'alegre de que per fi un mig de premsa de Burriana es preocupe de veritat pel mon del "fallerio" que tant ens agrada al Burrianeros y que ens informeu amb tanta dedicacio y tant detall d'aquest mon. Crec que els presidents de les falles han fet be confiant en vosatros per a fer coneixer els seus secrets millor guardats. Enhoraboma PLANAALDIA.
17/01/2008 | fallera
Chicharro la Millor, enguany donarem el colp.
17/01/2008 | chicharrera
Ya queda menos, este año de infarto en el fallero.
17/01/2008 | el palleter
Colista, si lees el articulo, dice pone primero al 53 empezar con la que el año pasado gano el primer premio, por eso la de don bosco va la segunda
17/01/2008 | Critic faller
Esto si que es una noticia, me parece muy bien lo de los trages, pero a muchos nos guta más lo del monumento, menudo trabajo. Muy bien chichos, por pernsar en las fallas. El suplemento un 10
17/01/2008 | Chicharro
hay que ve como se lo curran algunos diseñadores de eso pintan ahsta el fondo
17/01/2008 | angela
per què va la del 53 la primera?
17/01/2008 | colista
Molt Bon treball Vicent !!!
17/01/2008 | Sapodoble









