Castelló: El PSOE critica la elección del jurado del concurso de gaiatas de mano


 
La Plana al Dia | Castelló | General | 11-08-2023
 

El Partido Popular hurta a las 19 comisiones de sector la elección del jurado del concurso de gaiatas de mano e impulsa una designación arbitraria de Noelia Selma.

El Grupo Municipal Socialista recuerda que en las anteriores bases el jurado estaba compuesto por 19 representantes, elegidos por cada una de las gaiatas, 'pero ahora se ha decidido que sea el Patronato de Fiestas, o sea Noelia Selma, la que decida de forma arbitraria'.

El Consejo Rector del Patronato Municipal de Fiestas ha celebrado esta mañana una sesión extraordinaria para aprobar las bases del IX Concurso de Gaiatas de Mano 2023, un punto marcado por la polémica al impulsar la concejala de Fiestas, la popular Noelia Selma, un cambio en la composición del jurado 'que nos vuelve a dejar claras las mentiras del PP sobre dar más autonomía al 'món de la festa' al impulsar de nuevo la arbitrariedad'.

Los representantes socialistas en el Consejo Rector han mostrado su disconformidad con su abstención en la votación, pero han podido constatar el 'enfado de las gaiatas con las decisión de la señora Selma de apropiarse de decisiones que no le corresponden a ella'.

En las bases de los últimos años se indicaba que el jurado debía estar compuesto por 19 personas, una por cada una de las 19 comisiones de sector de la ciudad, lo que permitía a cada una de las gaiatas elegir a su representante. En las bases aprobadas hoy se indica que el jurado estará integrado por las 19 personas que designará el Patronato de Fiestas, o sea, 'que decida la señora Noelia Selma', puntualizando, 'faltaría más', que deben tener conocimientos relacionados con el mundo de la fiesta.

Para los representantes socialistas 'es del todo inapropiado que se hurte a las comisiones de sector la capacidad de elegir la mejor gaiata de mano, abriendo así la posibilidad de nombrar por parte de la concejala a un jurado de forma arbitraria y según su único criterio'. Una concejala, Noelia Selma y una alcaldesa, Begoña Carrasco, 'que durante meses se han llenado la boca para decir que le iban a dar voz al mundo de la fiesta y que no tomarían ninguna decisión sin consensuarla con ellos'.

El PP lleva menos de dos meses en el gobierno local 'y ya nos ha mostrado cómo va a actuar Noelia Selma, que como ya denunciamos desde el grupo municipal socialista ha nombrado a su gusto, y con una falta total de transparencia a los integrantes de la Junta de Fiestas, despreciando por completo la voz de los colectivos que forman parte del 'món de la festa'.

El Partit Popular furta a les 19 comissions de sector l'elecció del jurat del concurs de gaiates de mà i impulsa una designació arbitrària de Noelia Selma.

El Grup Municipal Socialista recorda que en les anteriors bases el jurat estava compost per 19 representants, triats per cadascuna de les gaiates, 'però ara s'ha decidit que siga el Patronat de Festes, és a dir Noelia Selma, la que decidisca de manera arbitrària'.

El Consell Rector del Patronat Municipal de Festes ha celebrat aquest matí una sessió extraordinària per a aprovar les bases de l'IX Concurs de Gaiates de Mà 2023, un punt marcat per la polèmica en impulsar la regidora de Festes, la popular Noelia Selma, un canvi en la composició del jurat 'que ens torna a deixar clares les mentides del PP sobre donar més autonomía al 'món de la festa' en impulsar de nou l'arbitrarietat'.

Els representants socialistes en el Consell Rector han mostrat la seua disconformitat amb la seua abstenció en la votació, però han pogut constatar el 'enuig de les gaiates amb les decisió de la senyora Selma d'apropiar-se de decisions que no li corresponen a ella'.

En les bases dels últims anys s'indicava que el jurat havia d'estar compost per 19 persones, una per cadascuna de les 19 comissions de sector de la ciutat, la qual cosa permetia a cadascuna de les gaiates triar al seu representant.

En les bases aprovades avui s'indica que el jurat estarà integrat per les 19 persones que designarà el Patronat de Festes, és a dir, 'que decida la senyora Noelia Selma', puntualitzant, 'faltaria més', que han de tenir coneixements relacionats amb el món de la festa.

Per als representants socialistes 'és del tot inapropiat que se furte a les comissions de sector la capacitat d'elecció de la millor gaiata de mà, obrint així la possibilitat de nomenar per part de la regidora a un jurat de forma arbitrària i segons el seu únic criteri'. Una regidora, Noelia Selma, i una alcaldessa, Begoña Carrasco, 'que durant mesos s'han omplit la boca per a dir que els donarien veu al món de la festa i que no prendran cap decisió sense consensuar-la amb ells'.

El PP porta menys de dos mesos en el govern local 'i ja ens ha mostrat com actuarà Noelia Selma, que com ja vam denunciar des del grup municipal socialista ha nomenat al seu gust, i amb una falta total de transparència als integrants de la Junta de Festes, despreciant completament la veu dels col·lectius que formen part del 'món de la festa'.


 
Amb la col.laboració de:
la conselleria d'educació, investgació, cultura i esport.
Generalitat Valenciana